17. oktoobril avaldas blogija Itserkki paljastava blogipostituse, kus ta rääkis pikemalt Eesti suunamudijate podidest ehk gruppidest, kuhu kogunevad influencerid, kes peavad alati teineteise pilte laikima ja kommenteerima esimese 10 minuti jooksul. Seda selleks, et petta Instagrami algorütmi, mis loeb seda, mitu kommentaari ja laiki saad esimese 10 minuti jooksul, seda rohkem sinu pilte ka äpi ajavoos näidatakse.
Podi ehk grupi mõte on, et tõsta engagement reiti. Just skandaalne oligi see, et eesotsas ühel sellisel grupil oli turundusfirma Promoty ehk sait, kes vahendab firmasid ja sisuloojasid ja saab nende koostöödes vahendustasu. Promoty on tuntud, sest annab võimaluse just väikestele influenceritele, et nad saaksid töötada. Kuigi sellest, et Promoty gruppe eestvedas, millest liikusid internetis ringi ka screenshotid, eitab firma juht, et Promoty podidega tegelenud oleks.
"Jah, Promoty liikmetel oli oma sõprusgrupp, kuhu kuulus marginaalne osa Promoty sisuloojatest. Meie eesmärk oli tugevdada kogukonda, et platvormil tegutsevad sisuloojad saaks omavahe suhelda. Kuna grupp läks käest ära selles suunas, mida me ei tahtnud (üritati sätestada konkreetseid reegleid jm) ning selgus, et me ei suuda gruppi aktiivselt hallata, taganesime grupi modereerimisest ning täna ei ole Promoty enam seotud ühegi taolise grupiga," kommenteerib Sky.ee-le Promoty turundusjuht Marelle Ellen.
"Tunnistame, et me ebaõnnestusime kogukonna grupi loomisega, ent asjad, milles meid süüdistatakse, ei vasta samuti tõele. Tehislik kaasatuse tõstmine ei ole kunagi olnud meie eesmärk, me ei poolda taolisi võtteid ning oleme selle ka meedias välja öelnud," lisab Ellen.
Nüüd annab firma tegevjuht Aleks Koha pressiteatega teada, et varem peamiselt artistide manageerimise, Eesti Laulu sotsiaalmeedia haldamise ning erinevate turundusprojektidega tegelenud Anni Rahula alustas tööd idufirmas Promoty, kus tema roll on aidata brändidel läbi viia tulemuslikke influencer turunduse kampaaniaid.
Promoty tegevjuhi Aleks Koha sõnul sai otsustavaks ka Rahula tugev kogemus nii turundaja kui ka sisuloojana. “Usume, et see aitab tal mõlema poole vajadusi mõista ning seeläbi koostöid nii turundajate kui ka sisuloojate jaoks veelgi paremaks teha.”
Rahula sõnul otsustas ta liituda Promotyga, kuna naudib turundusvaldkonnas tegutsemist üle kõige. “Minu jaoks on lisaboonuseks ka see, et tegemist on idufirmaga – juba esimesel päeval sai selgeks, et areng on ettevõttel tohutult kiire ja kõik on pidevas ning positiivses muutuses.”
Varem nii turundaja kui ka sisulooja rollis olnud Rahula sõnul saab ta nüüd aru, kui palju taolised platvormid mõlemale poolele väärtust loovad. “Ootan väga, et saaksin nii brändide kui ka sisuloojate elu oma tööga veelgi mugavamaks teha,” on ta elevil.
Lisaks Promoty kampaaniate haldamisele jätkab Anni ka rahvusvahelise FIFA litsentsiga jalgpallikohtunikuna, mõistes õigust nii Eestis kui ka välismaal.
Promoty tegutseb Eestis alates 2017. aasta lõpust, sel sügisel laieneti ka Soome ja Läti turule. Platvormiga liitunud üle 15 800 sisulooja Eestist, 15 200 Soomest ning 4800 Lätist. Kokku on läbi viidud pea 400 kampaaniat brändidega nagu Wolt, River Island, Swedbank ja Circle K.