Globaalne muusikaäri ootab aastalt suuri uudiseid
Muusikaäris on palav aasta algus. Juba esimesed kuud võivad tuua raputavaid sõnumeid nii Spotifylt kui Youtube’ilt. Samamoodi käivad spekulatsioonid Shazami tuleviku üle.
Muusikaäris on palav aasta algus. Juba esimesed kuud võivad tuua raputavaid sõnumeid nii Spotifylt kui Youtube’ilt. Samamoodi käivad spekulatsioonid Shazami tuleviku üle.
Youtube
Youtube lansseerib märtsis oma striiminguteenuse. Väidetavalt on juba jõutud kokkuleppele või ollakse jõudmas ka suurte plaadifirmadega nagu Warner, Universal ja Sony. Viimastega suhtlus ongi kogu Youtube äri võtmeküsimus, sest siiani on suured tegijad olnud väga rahulolematud summade suhtes, mida videoplatvorm artistidele maksab.
Samas on muusika Youtube’s üks vaadatumaid kategooriaid ja just seeläbi saaks muusikaäri head tõusu näidata, sest videosid vaatab sealt igakuiselt üle miljardi inimese. Samamoodi on striiminguteenuse pakkujad Spotify ja Apple Music suutnud aastaid langenud muusika tarbimise käibe plaadifirmade jaoks taas tõusule vedada ja Youtube aitaks sellele veelgi kaasa.
Youtube’i uue teenuse nimeks saavat Remix ja see peaks olema sarnane Spotifyle, lisaks kanalile omased videoelemendid.
Veel plaanib Youtube väidetavalt oma enda toodetud videosisu olulist suurendamist.
Spotify
Aasta lõpp tõi kuulduse, et Spotify läheb börsile. Firma ise hoiab suu veel lukus, ent dokumendid on väidetavalt New Yorgi börsile edastatud ja esimeses kvartalis aktsiatega kauplemine lahti läheb.
Palju teenusepakkuja väärt on, selgubki ilmselt alles kauplemise alguses. Börsianalüütikud arvavad, et traditsiooniline ettevõtet tutvustav ja reklaamiv road-show jääb sel korral ära, selle asemel ilmub aktsia lihtsalt ühel päeval müügile. Spekuleeritakse siiski, et firma väärtus võiks olla ca 15-19 miljardit dollarit.
Spotifyl on 60 miljonit kasutajat, kes selle eest ka igakuiselt tasuvad. Samas pole firma paraku veel kasumisse jõudnud.
Lisaks jätkub kemplemine muusikutega, alles mõne päeva eest teatas järjekordne kirjastus Wixen Music Publishing uuest kohtuasjast Spotify vastu, milles nõutakse 1,6 miljardit dollarit kompensatsiooni muusika kasutamise eest, mille eest väidetavalt makstud pole. Analoogseid kohtuasju on käimas veel teisigi.
Shazam
Populaarse audio tuvastamise rakenduse Shazam omandas aasta lõpus Apple. Ettevõtte müügihinnaks kujunes kõigest 400 miljonit dollarit, mis on väga kaugel jutust, et Shazami väärtus on üle miljardi dollari.
Põhjus on lihtne. Kõigile meeldib Shazamis laule tuvastada, ent see ei too kuidagi raha sisse. Kasutajaid on üüratult, ent korralikku ärimudelit pole, hetkel saadakse üksnes reklaamitulu.
Shazami kõige suurem väärtus on siiski hea tarkvara ja just seda on Apple’l vaja. Hetkel toodab Shazam päevas miljon kasutajat Spotifyle, just nii palju tehakse sealt lauludele klikke. Seega on juba spekuleeritud, et Apple võiks lihtsalt kasutada Shazami tehnoloogiat, teha selle oma telefonide opsüsteemidesse sisseehitatuks, liidestada Spotify asemel Apple Musicuga ja Shazami rakenduse kui sellise üldse kinni panna.