“Merch’i tootmisel on erinevad küljed,” räägib Joonas. “Mõni artist tahab näidata enda artistlikkust graafilise disaini näol. Teised jälle lisasissetuleku teenimiseks ja anda selle kaudu fännidele võimalus artisti toetada ja nii-öelda teda representeerida.
“Artist ei tohiks mõelda selle peale, et see (merch - toim.) hakkab olema tema sissetulekuallikas,” arvab Joonas “See peaks alati olema nagu lisaharu, et nad ei satuks kuidagi finantsilise surve alla. Näiteks kui ostavad endale lattu tooteid, siis ei pea muretsema selle pärast, et varud on vaja kindlasti maha müüa.”
Joonas kirjeldab ka seda, kus on oluline olla artisti merchiga esindatud: “Kõige olulisem on tänapäeval sotsiaalmeedia ja ka kõik väli- ja siseüritused. Ikkagi on tavaks see, et inimesed ostavad emotsiooniga ehk kui nad käivad kontserdil ära ja just laulsid tund aega järjest kaasa, siis tunnevad ennast selle artistiga palju rohkem seotud.”
Kuidas on praegune koroonaaeg artisti fännitoodete müüki mõjutanud ning mida peab Joonas oluliseks tooteid turundades? Vaata videost järele ja saad teada!
PS Music Events musatööstuse videocast on muusika- ja üritusturundusvaldkonna harusid tutvustav videote sari, mille raames jagavad oma ala spetsialistid kogemusi enda valdkonna eripärade kohta. Videod ilmuvad järgnevate nädalate jooksul PS Music Events Facebooki lehel või Instagramis @psmusicevents.