Karmid numbrid: kas CD-plaadid kaovadki ajalukku?
USAs avalikustas sealne fonogrammitootjate liit esimese poolaasta statistika, kust vaatab vastu CD-plaatide osakaalu massiivne kukkumine kogu muusikaäris.
USAs avalikustas sealne fonogrammitootjate liit esimese poolaasta statistika, kust vaatab vastu CD-plaatide osakaalu massiivne kukkumine kogu muusikaäris.
2018.aasta esimese kuue kuuga saadeti USAs poodidesse müügiks 18,6 miljonit plaati, seda on tervelt 47 protsenti vähem kui aasta tagasi samal perioodil.
Põhjuseid on mitu. Esiteks kasvab muusikatabimine läbi striiminguteenuste. Teiseks on mitmed poeketid loobunud CD-plaatide müügist või siis otsustanud müüa ainult vanu ja väga odavaks allhinnatud plaate, mitte värsket muusikat.
Ka rahalises mõttes on kukkumine suur. CD-sid saadeti poodidesse umbes 200 miljoni euro eest, aastaga on langus 41 protsenti.
Need numbrid ei väljenda küll täpselt müüki, sest tegu on plaadifirmadest poodi saadetud kaubaga, mitte müüdud eksemplaridega.
Erinevad muusikaeksperdid on ennustanud, et CD-st võib saada nišikaup, nagu seda on hetkel vinüülplaadid. Pisut jääb selleni veel minna – hetkel müüakse CD-sid USAs siiski neli korda rohkem kui vinüüle.
Suures languses on ka digitaalsete albumite müük, ka siin on põhjuseks striiminguteenused. Poole aastaga müüdi digialbumeid 26 protsenti vähem kui mullu.