Kui palju lähevad sulle korda muusikakriitikute arvustused?
Mitte nii väga. Ma tunnen, et olen leidnud oma niši, mis sobib mulle ja minu kuulajatele. Mul on mingid omad lävendid, mida ma tahan ületada ja ma olen ise enda suhtes üsna kriitiline. Vahel, kui loen arvustusi mõtlen, et võib-olla nad ei mõistnud, mida tahtsin öelda või võib-olla on neil erinev maitse ja usun, et pole mõtet neid asju liialt isiklikult võtta. Muidugi on see ka teatud nurga alt huvitav, kui sa üritad mingeid teatud emotsioone edasi anda ning see ei kandu üle, siis see aitab ehk mõista miks. Kuid mitte ennast piitsutavalt, vaid pigem aitab see mõista kuidas inimesed teatud asjadega suhestuvad.
Milline sinu muusikakirjutamise protsess välja näeb, kas teed juhivad pigem meloodiad või sõnad?
Pea alati algab kirjutamine minu jaoks kitarrist, meloodia ja siis sõnad. Ma pole end kunagi poeedina tundnud ja kui ma peaks ütlema, et minu töös on osa, mis tundub nagu töö, siis on selleks linnast linna reisimine ja sõnade kirjutamine (naerab). See on see raske osa.
Tuuritades teed mitu kontserti nädalas ning lugudesse sisseelamine on artisti jaoks emotsionaalne töö. Sinu looming on sügav ja liigutav, kas seda on raske õhtust õhtusse esitada?
Mitte eriti. See on ajaga kergemaks muutunud. Kui ma olin noorem ja alles alustasin muusikuna, siis, kui olin kirjutanud emotsionaalse loo, siis seda esitades läksin sellesse konkreetsesse emotsiooni totaalselt sisse. Seda oli kohati raske kogeda. Nüüd ma suudan pisut rohkem lahti lasta. Ma elan lugudesse pigem musikaalselt kui sisuliselt sisse ning sellega on see kergemaks muutunud. Ma ei lase lahti loo sõnumist, lihtsalt proovin seda edasi anda pisut eemalt. Ma kogen endiselt, et avan end publikule, kuid ma ei lase kõigis lugudes olevaid emotsioone endast läbi.
Kas sul on oma loomingu seast ka lugusid, mille esitamine sinu jaoks eriliselt meeldiv on?
Laiv esinemised on alati huvitavad, kui on hea saund ja korralik PA nagu täna, siis on hea mängida tugeva rütmikaga energilisemaid lugusid, nagu “Killing for Love” ja “What Will”. Samas mulle meeldib teha ka igihaljaid lugusid nagu biitlite “Blackbird”, mis pole võib-olla niivõrd võimsa hoiakuga, kuid mis panevad kuulaja end mõnusalt tundma. See stiil on ka see, millega mind ilmselt kõige enam seostatakse, eriti “Heartbeats” loo tõttu. Neid on tore mängida.