Uute tehnoloogiate saabumisega sai 1920ndate lõpus võimalikuks ka dialoogide ja helide kasutamine filmides. Seni saatis kogemust pianist, orelimängija ja suuremates saalides isegi orkester. Paljudele filmidele komponeeriti heli, mida filmi instrumendil saatev muusik noodilehe järgi mängida sai, kuid tihti esines ka improviseerimist. Olles teadlikud, millise meeleolumuutuse võib muusika tuua ainuüksi argipäevasesse bussisõitu, saab vaid ette kujutada kui suurt mõju filmikogemuse üle omab saatja.
Õnnneks ei peagi vaid ette kujutama. Ajaloolist kogemust, kaasaegses võtmes on võimalik nautida 5. detsembril Sveta Baaris, kui toimub üritustesarja “Silence” järjekorras juba 12. koosviibimine. Seekord saavad huvilised nägema 1964. aasta filmi “Ritual in Transfigured Time”, mille autoriks Maya Dereni, kes on tuntud oma sürrealistliku käekirja ning silma moondavate tehnikate kasutamise poolest.
Maya Dereni filmile loob heli projekti algataja, Poola päritolu ning Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia tudeng Natalia Wójcik, kes loob muusikat esinejanime Żeńska Forma all (kuula SIIN).