Kõikidel suurtel plaadifirmadel on TikTokiga lepingud, mis sätestavad, kuidas makstakse platvormil kasutatud muusika eest firmale ja artistidele tasu. TikToki ja UMG praegune leping saab läbi homme ja läbirääkimised on jooksnud ummikusse. Mõlemad on avaldanud väga raevukad avalikud kirjad, kus üksteist väljapressimises süüdistatakse.
UMG süüdistas teisipäeval avalikustatud kirjas TikToki selles, et nad üritavad hirmutamistaktika ja kohatute võtetega plaadifirmalt välja pressida uut lepingut, mis on “väärt vähem kui eelmine leping, tugevalt alla turuhinna”. Samuti ei võta TikTok UMG sõnul arvesse enda plahvatuslikku kasvu viimastel aastatel.
Kui UMG ja TikTok kokkuleppele ei jõua, siis võivad peagi platvormist kaduda näiteks Taylor Swifti, Harry Stylesi ja suurel hulgal teiste tuntud artistide muusika. Väga paljud TikToki videod kasutavad tuntud artistide muusikat, seega mõjuks nende kadumine platvormi muusikavalikust TikTokile endale väga halvasti. Sellest ei võidaks mingil määral ka UMG, sest TikTok on viimastel aastatel olnud kõige paremaks hüppelauaks uutele artistidele. Samuti on TikTokis viraalseks läinud lauludel väga suur võimalus jõuda edetabelite tippu, vahendab The Guardian.
TikToki abil võivad uuesti hitistaatusesse tõusta ka vanad hitid, praegu näiteks teeb edetabelites ilma Sophie Ellis Bextori aastatuhande alguses ilmunud laul “Murder On The Dancefloor”. Seda tänu menufilmile “Saltburn”, kus laulu ühes stseenis kasutati. Tuhanded ja tuhanded TikToki kasutajad tegid filmist inspireeritud videoid, mis seda laulu kasutasid, tänu sellele on kümneid aastaid vanast laulust saanud värske hitt.
UMG alla kuuluvad veel näiteks Bob Dylan, Elton John, Drake, Sting, the Weeknd, Kendrick Lamar, SZA, Ariana Grande, Justin Bieber, Adele, U2, Coldplay ja Post Malone.
UMG kirjutab, et TikTok annab neile vaid umbes ühe protsendi käibest. See näitab plaadifirma sõnul väga hästi, kui vähe TikTok tegelikult artistidele ja laulukirjutajatele maksab.
Plaadifirma sõnul maksab TikTok vaid murdosa sellest summast, mida teised sarnased sotsiaalmeediaplatvormid muusika eest tasuvad.
UMG kirjutab veel, et TikTok otsustas neilt paremaid tingimusi välja pressida, eemaldades platvormilt UMG uute artistide muusika, suured staarid jäid alles.
“TikToki taktika on ilmselge, kasutada oma platvormi noorte artistide haavamiseks. Eesmärgiga meid hirmutada ja sundida meid nõustuma halva diiliga, mis alaväärtustab muusikat, artiste, laulukirjutajaid ja nende fänne.”
TikTok süüdistab UMG-d ahnuses ja selles, et plaadifirma paigutab enda huvid artistide ja muusikute omast kõrgemale. TikToki sõnul valetab UMG ja ei hinda seda, kui palju võimalusi nende miljardi kasutajaga platvorm UMG-le pakub.