Ja et oleksid kursis viimaste tarbijaõiguste trendidega, siis on TTJA jaganud meie kuulajatele korduma kippuvaid küsimusi ja vastuseid:
- Mida teha, kui on ilmnenud probleemid Euroopa Liidus registreeritud kauplejaga?
Esimese asjana tuleb pöörduda kaupleja poole, aga kui probleem ei lahene, siis saab pöörduda Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse poole, mis on TTJA koosseisus, kodulehel www.ecc.ee
- Tellisin Facebookist toote enda arvates ettevõttelt, aga maksin eraisikule. Tagastamisega ei nõustuta. Mis on minu õigused?
Kui olete tasunud ostu eest eraisikule, siis on tegemist kahe eraisiku vahelise vaidlusega, mis väljub Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti ning tarbijavaidluste komisjoni pädevusest. Teil on võimalus pöörduda kohtusse.
- Tellisin e-poest kaupa ja kaupleja pani tellimuse väidevalt teele. Minuni ei ole tellimus jõudnud. Kelle poole ma peaksin pöörduma - kas kaupleja või tarnija/vedaja?
Tarbija on lepingu sõlminud e-poega ja probleemide korral suhtleb tarbija siiski e-poega. Tarbija ei pea pöörduma tarnija/vedaja poole.
- Millised on minu õigused, kui üritus jäeti ära või muudeti ürituse aega?
Kui üritus on ära jäänud või on muudetud ürituse kuupäeva ja Teile ei sobi uus kuupäev, on Teil õigus lepingust taganeda ja küsida raha tagasi. Lepingust taganemiseks tuleb teha vastavasisuline pöördumine korraldajale.
- Ostsin endale uue kodumasina. Juba kohe alguses ilmnes defekt ja toode läks remonti. Mis on sellises olukorras minu õigused?
Kui ostetud tootel on ilmnenud puudus, siis kaupleja võib toote kas parandada või asendada. Kaupleja ei ole kohustatud koheselt raha tagastama. P.S! Kui ost on sooritatud pärast 1. jaanuari 2022, siis peab müüja tõendama puuduse tekkimise põhjust 1 aasta jooksul pärast ostu tegemist.
Kui ost on sooritatud enne 1. jaanuari 2022, siis on müüjal vastav tõendamise kohustus 6 kuu jooksul pärast ostu tegemist.