Edith Sepa sõnul on Eesti filmitegijad teinud väga head tööd. “Ma loodan, et riik oskab seda ka väärtustada,” ütleb ta ja lisab, et uuele valitsusele ja kultuuriministrile on neil suured ootused.
Tallinnasse Koplisse kerkib peagi Tallinna linna ja Kultuurkapitali toel filmilinnak, kuid Sepa sõnul on selles linnakus sisu tootmiseks hetkel vahendid väga väikesed. “Parakui kui vaadata rahastust, siis kindlasti tulevad sinna paljud välistootjad.” EFI juhataja sõnul on kõik asjad viimastel aastatel palju kallimaks läinud, kuid riigipoolne rahastus filmide tootmiseks on jäänud samaks.
Eestis filmimine ei ole enam odavam kui mujal Euroopas. “Kui vaadata nüüd palkasid, mis filmitegijad küsivad, siis enam ei ole.”
Pärast Nolani “Teneti” filmimist Eestis mõned aastad tagasi on suurte filmistuudiote huvi Eesti vastu olnud püsiv, kuid probleem on selles, et riigi poolt pole sellele ette nähtud piisavalt stabiilset rahastamismudelit. “Kui me iga kord peame minema valitsusse erandit küsima, siis see pole pikaajaline plaan.”
Tänapäeval on Eesti filmitööstuses normaalne eraraha kaasamine märkimisväärses ulatuses, tänu sellele esilinastub meil hulganisti Eesti filme.
Viimase aja üks edukamaid Eesti filme on rahvusvaheliselt olnud Anna Hintsi dokumentaalfilm “Savvusanna sõsarad”. Edith Sepp ja saatejuht Maris Kõrvits soovitavad seda kõikidel vaatama minna.
Eesti filmi- ja teleauhindade galast ja muust põnevast saad lähemalt kuulata allpool olevast heliklipist!