Teil on albumite salve võtmisel olnud stuudio sessioone Ameerikas, Saksamaal, Taanis jne. Kuidas selline rändamine loominguliselt mõjub?
R: Käies kohtades, kus me pole varem olnud justkui uueneme bändina. Näiteks kord veetsime kaks nädalat New Yorgist 200 km kaugusel asuvas Hudsonis muusikat luues ning hiljem Inglismaal neid samu lugusid miksimas. See juhtub alati orgaaniliselt, produtsent ütleb, et: "teate, mul on üks kutt Hudsonis, me peaksime talle külla minema!" ja "ma tean ühte tüüpi Oxfordis, kes miksib jube hästi, lähme sinna". Produtsent n-ö näitab teed ja me järgneme.
M: Oleme ka tähelepannud, et Lätis korraldatakse nüüd bändide poolt palju loomelaagreid, kus minnaksegi kodumaalt kaugemale ning mulle meeldib mõelda, et võib-olla olime meie selles justkui teenäitajad, tõestades, et ringivaatamine on võimalik ning ei pea piirduma alati ühe ja sama stuudioga Riias. Veel on tähtis bändina seda sümbioosi tunda. Alati, kui loome miskit uut, siis me teadlikul lähmegi kuskile koos olema.
R: Jah, meil kõigil on pered ja omad muud asjad ning seda aega koos luua on raske lihtsalt leida.
Millise albumi loomisteekond on olnud teie lemmik?
J: Mulle meeldiski vist eelmise albumi oma kõige rohkem. David ja Povel on mõlemad nii loovad ja oskuslikud ka muusikutena. Kogu protsess oli põnev ja produktiivne. Mäletan, et kui me selle hiphopi produtsendiga koos töötasime, oli see kohati keeruline, sest ta oli väga detailidele orienteeritud ning ma ei mõistnud vahel, miks ta teatud kohtadesse justkui kinni jääb. Inimesed lähenevad erinevalt ning Davidi ja Poveliga läks kõik sujuvalt.
R: Jah, muusikalises mõttes oli eelmise albumi tegemine väga produktiivne, kuid seikluse mõttes meeldisid mulle kõige enam siiski Ameerika sessioonid Hudsonis. Elasime hubases majas ja sõitsime ratastega tänavatel, millel polnud varem viibinud, kuid kus juba nädala pärast tundsime end nagu kodus. Meil olid ka ägedad Kopenhaageni sessioonid.
J: Jah! Ja Inglismaa omad.
R: Just! Ja siis veel Berliin, kus sõitsime ka igapäev ratastega ringi.
M: Oleme saanud uskumatult palju häid kogemusi ning loodetavasti tuleb neid veel.
Ma pean nüüd korralikult ajas tagasi minema ning "My Star" loo kohta uurima. Kuidas see sündis?
R: Sellega on väga romantiline lugu. Olin Cannes'is Lõuna-Prantsusmaal ühel muusikakonverentsil koos meie leibeli juhatajaga ning esitlesime seal üht Brainstormi albumit. Ühel õhtul kui ma hotelli tagasi jõudsin nägin aknast avanevat mere ja taeva vaadet ning taevas oli üks täht ja nii see lugu tuli; hästi loomulikult ja kiiresti. Siis kui me Eurovisioonile hakkasime mõtlema pidime täitma tingimuse, et lugu ei ole varem ilmunud. "My Star" oli ainuke tol hetkel valmis lugu, mida poldud lansseeritud ning käisime selle idee oma plaadifirmale välja, mille peale nad küsisid, et kas midagi muud pole. See tähendas muidugi, et ega meil midagi paremat pole, aga meil polnud, sest album oli just välja tulnud ning me ütlesime, et kas proovime selle looga või ei proovi üldse ning lõppude lõpuks polnudki see nii hull (naeravad).
Võib ilmselt eeldada, et selle esmase tagasiside põhjal te ei oodanud et lugu nii suureks saab?
R: Me olime väga üllatunud.
M: Mäletan, et käisime lugu Tony Mansfieldi juures Inglismaal salvestamas ning saime selle purki kahe-kolme päevaga. Siis filmisime video. Operaatoriks oli meie trummar Kaspars (Roga - toim) ning jällegi väga lihtne teostus, kuid sellest sai telekas üks mängitumaid musavideosid.
R: Jah, me kutsume seda oma kuue dollari videoks, sest see oli kulu mis kassetile läks, millele see lindistati. Mäletan, et takso ootas, et meid lennujaama viia, aga Kaspars ei lasknud meil enne peale hüpata kui viimane võte veel filmitud sai.