Imre Kose oli 20 aastat tagasi üks esimesi telekokkasid, kes võitis eestlaste südamed oma karisma ja elava olekuga, julgustades inimesi köögis rohkem katsetama ja toiduvalmistamist lõbusamalt võtma. „See telekogemus oli selles mõttes päris äge. Olin siis Olümpia peakokk ja samal ajal tuli ettepanek teha saade, mida Eestis polnud varem tehtud,“ meenutab Kose oma esimest kokasaadet.
Tema sõnul polnud see saade mitte enda näitamiseks, vaid pigem inimeste julgustamiseks. „Mul oli siiras soov inspireerida Eesti inimest – have fun ja toiduga võib olla mängulisem!“ rääkis ta, miks pakkumise vastu võttis.
Esimene telesaade, kus Kose ekraanile jõudis, oli esialgu segment saatest "Kaunis kaunimaks", kuid tema kokaminutid kasvasid kiiresti välja omaette formaadiks, mis sai nimeks "Lihtne gurmee".
Saates õpetas ta inimestele lihtsaid, kuid maitsvaid retsepte, andes neile inspiratsiooni uute maitsete katsetamiseks ja loovaks lähenemiseks köögis. „Mitmed inimesed on tulnud minu juurde ütlema, et nad vaatasid lapsena seda saadet ja hakkasid kokaks. Seda on alati tore kuulda,“ jagab Kose rõõmsalt.
Tema sõnul ei seostatud vanasti kokkamist millegi ägedaga. „Nüüd aga otsime maitseelamusi ja kogu suhtumine elule ja toidule on muutunud palju hedonistlikumaks,“ lisab ta.
Pärast oma telekarjääri avas Kose kaks restorani, Vertigo ja Mercado. „See oli selline go big or go home (kõik või mitte midagi - toim.) aeg,“ räägib ta. „Mulle natukene tundub, et see aeg on praegu sarnane, kus mingeid mulle hakkab lõhkema. Inimesed unustavad väga kiirelt ära,“ nendib ta.
Kose on teadlik sellest, kuidas ajad muutuvad ja kuidas ka gastronoomias tuleb muutustega kaasas käia. „Panime selle Vertigo kinni, inimestel said rahad otsa. Siis läks sujuvalt see Gourmet (Clubi - toim.) peale üle,“ selgitab ta.
Nimelt on ta populaarse brändi Gourmet Club loovjuht, mille valmistoidud ja erinevad tooted on saadaval paljudes toidupoodides. Gourmet Clubi edulugu sai alguse tema kuulsast Caesari salatikastmest, mida inimesed hakkasid aina enam restoranist kaasa ostma. „Mõtlesin, et proovime!“ meenutab Kose rõõmsalt. Just sellest sai alguse idee hakata kastet poelettidel pakkuma, mis viis Gourmet Clubi toodete laienemiseni ning brändi eduni.
5. oktoobrist alates saavad televaatajad Telia Inspira kanalil taas Kose isikupära nautida, kui ta liitub „MasterChef Eesti: Kuulsused Köögis“ kohtunike paneeliga. Koos Orm Oja ja Õie Pritsoniga hakkab ta hindama võistlejate roogasid, jagades oma kogemust ja näpunäiteid.
Kuula allolevast heliklipist naljakaid lugusid, kuidas inimesed ei suuda tema Caesari kastmele vastu panna!