Spotify mõjutab seda, kuidas lauludele pealkirju pannakse
Pärast Spotify käivitamist 2008. aastal on artistid hakanud oma lauludele varasemast teistmoodi pealkirju panema.
Pärast Spotify käivitamist 2008. aastal on artistid hakanud oma lauludele varasemast teistmoodi pealkirju panema.
Analüütik Michael Tauberg tegi hiljuti uuringu, et teada saada, kas Spotify on pärast turule tulekut muusikatööstust kuidagi mõjutanud. Tuleb välja, et kõige rohkem on muutunud laulude pealkirjad.
Tauberg võttis ette Billboardi Hot 100 edetabeli lood ja võrdles ajavahemikke 2000-2008 ja 2009-2017.
Esimese asjana märkas Tauberg, et dominantse ja jõulise tooniga laulud on pärast Spotify tulekut muutunud veel jõulisemaks. Selline mõju on olnud ka lugude pealkirjadele, millest kõige võimsamad ja tugevamad ka reeglina rohkem tähelepanu saavad.
Alates 2009. aastast on pealkirjades ebatavaliste ja vähetuntud sõnade kasutamine tõusnud 19%.
Huvitav on muutus, mis on toimunud pealkirjadesse pandavate sõnade arvuga.
''Kuna inimeste tähelepanuvõime on aina lühem, siis on hüppeliselt tõusnud trend panna laulude pealkirjadesse 1-2 sõna,'' seletas Tauberg oma uuringus.
Samal ajal on muusikuid, kes kalduvad teise äärmusesse ja venitavad laulude pealkirjad pikaks(7 sõna või rohkem). Vähem on selliseid pealkirju, milles on 3-6 sõna.