Thea ja Seiya tutvusid 2018. aastal Soomes TMW ja Music Estonia muusikaekspordi projekti Finest Sounds raames toimunud Soome-Eesti delegatsiooni kohtumisel. Tänaseks on selle mõjul Sandri muusika kõlamas muuhulgas Jaapani rõivabrändi UNIQLO AIRism kollektsiooni ja möödunud nädalal käivitunud Oculus Quest 2 uue VR peakomplekti reklaamklippides ning ta on panustanud ka tuntud brändide nagu Mazda, Osaka Metro, Balmuda, Empecure ja DHC kampaaniatesse.
Sander, kuidas su muusika Jaapanisse jõudis?
Paar aastat tagasi TMW ajal sain Thea kaudu tuttavaks Seiyaga. Nad käisid mul stuudios, kuulasime mu muusikat, ajasime niisama juttu jne. Tundus, et talle läks väga korda minu Eesti pärismuusika töötluste plaat “TIKS 071”, ka olin samal ajal kirjutamas balletimuusikat. Seepeale ütles ta, et midagi sarnast oleks tal ühte reklaami vaja ja sealt see kuidagi käima läks...
Mis sul hetkel käsil?
Lõpetasin Seiyaga just veel ühe koostöö Oculus Quest 2 reklaamiks. Põhitööna võib hetkel võtta muusikat balletile Louis XIV elust, mida koos Timo Steineriga Rahvusooper Estonia tellimustööna kirjutame.
Seiya, mis sind Sandri muusikas köitis koostööni viis?
Olin 2019. aastal Tallinnas TMW-l ja käisin ka Sandri stuudios, kus ta lasi mulle oma plaati “TIKS 071”. Otsisin muusikat, milles oleks eriline eht-eestilik tunnetus, kuid ka kaasaegne nurk, ning see plaat lõi mind üsna pahviks. Sandri varasemad süngiprojektid näitasid, et ta tunneb läbi ja lõhki kliendiga töötamise ja reklaamitöö olemust ning sügavamale süüvides sain aimu ka tema muusika tundlikkusest ja kunstilisest poolest. Kõige olulisem on artisti ainulaadne ja eristuv “hääl”.
Kui hästi sa Eesti muusikaskenega kursis oled?
Ma ei saa küll öelda, et seda liiga hästi tunnen, aga arvan, et tajun päris hästi, kes on siin kes ja mis on valitsev vaib. Võib-olla sellepärast, et siinne skene on võrreldes Jaapani ja USAga väike ning liiga paljudele sarnastele artistidele siin ruumi lihtsalt ei jagugi. Aga olgu see Sander, NOËP, Erki Pärnoja, Mick Pedaja, Maarja Nuut või veel mõned, kellega pole veel jõudnud suhelda, igal juhul tabasin end TMW kontsertidel sageli pomisemas “Ah soo, see on siis see, mida teete TEIE… Mis iganes see ka on, tuleb see teil väga hästi välja.”
Kui olulised on sinu töös TMW sugused esitlusfestivalid?
Määrav on sageli just isiklik kontakt ja füüsiline kohalolek, et saaks vahetult kogeda ägedat muusikat ja selle tegijaid paigas, millest pole väib-olla varem suurt midagi teadnudki. Tundsin nagu oleksin avastanud kullakaevanduse. TMW tõi mu ellu tõeliselt eripärast talenti ning uut ja huvitavat muusikat. Just seda, mida Jaapani reklaami- ja filmiturg jahib.
Thea, mis projektid Tiers Musicus veel käsil on?
NOËPi ehk Andres Kõpperiga on hetkel käsil veel 4-5 kodumaist süngi projekti, mis hõlmavad nii uue muusika loomist kui ka olemasolevate lugude kasutusõiguste hankimist. Ka Mick Pedaja on viimistlemas ühte Seiya rahvusvahelist projekti ning toimetab paari kodumaise filmi muusika kallal. Sandril on lisaks rahvusvahelistele projektidele käsil ka paar kodumaist süngi projekti ja balletimuusika kirjutamine.
Igapäevaselt teeme ka “pitche” valdavalt uutele kontaktidele, et tutvustada neile meie esindatud autorite ja muusikute loomingut.
Mitmekülgse muusikalise tausta ja käekirjaga helilooja, produtsent ja DJ Sander Mölder on esinenud üle maailma Londoni Royal Albert Hallist Barcelona Primavera festivalini. Tema viimaste tööde hulgas on mh Eesti pärimusmuusikat elektroonikaga põimiv album “TIKS 071”ja balleti “Keres” muusika kaasautorlus.
Jaapani helilooja ja produtsent Seiya Matsumiya asutas muusika litsenseerimisagentuuri Black Cat White Cat Music ning sõlmis partnerlusse ettevõttega TBWA/Hakuhodo aastal 2018, pannes ühtlasi aluse Jaapani esimesele muusika- ja reklaamiagentuuri liidule. Ta teeb muusika supervisorina koostööd Jaapani parimate agentuuride ja filmiettevõtetega ning rahvusvahelise muusikute ja leibelite võrgustikega.
Thea Zaitsevi ettevõte Tier Music tegeleb peamiselt Eesti artistide ja loomeinimeste manageerimisega ja alates eelmisest aastast ka muusika kirjastamisega. Kirjastuse Tier Music Publishing peamine eesmärk on aidata kodumaistel autoritel luua uut loomingut nii endale kui ka teistele koostöös välisartistide ja -kirjutajatega. Lisaks tegeletakse süngiga ehk suunatakse artistide loomingut rahvusvahelistesse projektidesse.