Viimasel ajal on Eestis esile kerkinud teema, mis puudutab sotsiaalmeedia või interneti sisuloojate tasu ning hindu, mida erinevad inimesed koostööde eest küsivad. Üha enam populaarsust koguv elukutse ei ole vastupidiselt suurematele välisriikidele, Eestis veel nii tugevalt kanda kinnitanud, et vaid selle abil end ära elatada saaks.
Tavaliselt tuleb vastu võtta ka teistsuguseid projekte või arendada enda brändi, mille abil ka sissetulekuid suurendada või stabiliseerida.
Jälgijatele tundub aga tihti, et sotsiaalmeedia sisuloome on kiire ja kerge tee rikastumiseks. Inimesed näivad fotodel rõõmsad ja muretud ning jäädvustuvad piltidele uhkete luksusesemete või toodetega. Tihti tundub, et iseendana esinemine ja avalikult elu elamine ei nõua mingit pingutust ja tihti tekib jälgijatel tunne, et neil on õigus teiste inimeste eludest ja oskustest lõivu võtta.
Mitmeid promopakke laiali saatvad firmad loodavad tasuta reklaamile. Ehk avab inimene paki jälgijate silme ees, ütleb paar head sõna või märgib nende konto. Tasuta reklaam toob potentsiaalselt uusi kliente, kes enda armastatud sisulooja soovitusi ja mõjutusi järgivad.
Kosmeetikast või bränditoodetest aga kõhtu täis ei saa ja on keeruline ka üüri maksta. Enamik korteriomanikke ootavad üürnikult tasu siiski valuutas, mitte promotoodetes. Seetõttu küsivad mitmed koostööpakkumiste eest ka raha. Postitustel on erinevad hinnad, kokku lepitakse tingimustes ja postituste sisus.
Vastupidiselt arvamusele, et koostööde tegemine või sisuloome ei nõua tegijatelt kuigi suurt pingutust, kehtivad sellistel puhkudel mitmed nõuded ning ühte fotot võidakse paluda korduvalt ringi teha või muuta.
Brändid ja noormate sihtgruppidega tegelevad firmad püüavad üha enam teha koostööd sostiaalmeedia suunamudijatega, kellel oma publikuga hea kontakt. Seetõttu kutsutakse neid heas usus mitmetele üritustele esinema või projektides osalema. Tihti esitletakse seda kui "suurt võimalust" või "huvitavat projekti" ning eeldatakse, et oma brändi üles ehitanud suunamudijatele piisab toredast mälestusest või võimalusest.
Youtuber Hele-Liis Tamm juhtis probleemile ausalt ja tõsiselt tähelepanu: "Kui oled laagrikorraldaja või kuskilt noortekeskusest, siis võite kutsuda mind rääkima. Aga ilmselgelt see maksab. Ma olen selleks valmistunud kolm aastat, mul on tehtud äriplaan, ma olen sinna räigelt palju oma aega alla pannud. Ma loodan, et te saate aru. See on samamoodi minu töö nagu kellegi jaoks on töö olla kliendideenidaja või ehitaja. Palun ärge eeldage, et ma teen seda tasuta."
"Näiteks kui sinu tuttav on ehitaja ja sa kutsud ta endale koju ehitama ja eeldad, et ta teeb seda tasuta, sest ta ju oskab seda. Ehitajale sa ju maksad ja samamoodi tasuks arvestada ka sellega, et kui sa kutsud inimese tegema töötuba, siis on samamoodi tema aeg, energia ja panus maksab samamoodi."