KM: Kas oled tajunud, kuidas muutub su looming kui saad seda kontserdil esitada?
VV: On üks väga huvitav nähtus, millest olen ka teiste muusikutega rääkinud. Kui oled mõne loo valmis teinud ja kutsud kellegi seda kuulama... näiteks mõne sõbra. Ja isegi kui ta mitte midagi ei ütle, siis temaga koos ruumis viibides ja seda lugu kuulates märkad kohe vigu, mida varem ei täheldanud. Ma ei tea, mis see teadus selle taga on, aga teises energias olemine ja uue tunnetusega kohtumine muudab seda, mida sa oled loonud ning nõrkused joonistuvad koheselt välja.
VV: Ma arvan, et kindlasti on mul olnud ka endal mingi aimdus mõne kindla koha kohta, aga sel hetkel kui võrrandisse lisandub kuulaja, on mul võimalik sellest välja astuda ja kuulda loodut uuelt positsioonilt, teisest perspektiivist.
VV: Sa tõid enne võrdluse, et visuaalkunstnikud testivad tihti oma maale erinevates valgustes ning erinevates ruumides, et näha, kuidas see erinevas keskkonnas muutub ja seeläbi hoopis teist perspektiivi saab. Ma arvan, et muusikute jaoks on see kogemus just publiku ette astudes.
VV: Ma arvan, et muusika puhul on kuulaja see viimane lüli, mis ühe laulu ellu äratab. Ja teisest küljest on väga põnev jälgida erinevaid elemente, mis on sinu kui muusiku kontrolli alt väljas, kuid mis ikkagi igal kontserdil su lugusid muudavad.
VV: Need algavad personaalsetest aspektidest, sellest, milline on olnud su päev, milline on su vaimne seisund, milline on olnud su teekond kontsertpaika. Minnes üha laiemaks – milline on maailm su ümber, lõpetades kasvõi sellega, kas meil on täiskuu või mitte.
VV: HIMi puhul oli väga kahetsusväärne see, et me ei saanud uusi lugusid esmalt publikuga testida. Meil oli lugu „Join Me In Death“, mis algas klaverisoologa ja me lasime selle enne välja kui seda publikuga testida saime. See tekitas palju erinevaid arvamusi, kuid hiljem osutus üheks meie kõige defineerivamaks looks, aga alles siis kui seda kontsertidel mängima hakkasime.
KM: Miks üldse avaldada lugusid kui selles protsessis on esmatähtis see, et selle loojale see sümpatiseeriks. Miks ei piisa pelgalt selle kirjutamisest?
VV: See on väga mitmekihiline küsimus, sest lihtne vastus on see, et nii on seda alati tehtud. Teisest küljest on publikuga ühendusse astumine osa loometööst ja mingis mõttes muudab see muusika tõeliseks. See on väga nauditav kui mingi osa su muusikast ei allu enam su kontrollile ja kuulajad annavad sellele lisaväärtust ja see saab väga paljude inimeste jaoks personaalseks. Minu kui muusiku jaoks on lugude avaldamise rõõm just see, et sel hetkel saab see tõeliseks.
VV: Mul on sahtlis mitmeid lugusid, mida pole keegi peale minu kuulnud ja neid lugusid justkui ei eksisteeriks, olgugi, et on mitmeid, mida ma nende hulgast väga naudin. Need lood, mis on uuel albumil ja mida me kontsertidel mängime on tõelised – need on olemas.
KM: Kas tunned, et oma varasema tegevuse tõttu saad täna muusikuna jätkata sealt, kus 2017. aastal HIMi lahkuminekuga pooleli jäi, või on sul tunne, et pead taas nullist alustama ja oled verivärske?
VV: Verivärskena ma ennast kindlasti ei tunne (naerab).
VV: See on taas selline pusle kokku panemine. VV projekt on sillaks tänase ja HIMi vahel. Enamik HIMi loomingut on minu kirjutatud ja ma laulsin neid ju aastaid. Ka uut albumit tehes tahtsin ma jätkata sellega, mis on minu olemuse üheks osaks. Mulle oli tähtis jääda truuks oma meloodiatunnetusele ning teemadele, mis mulle muusikas meeldib. Melanhoolia ja süngus on just see, mida ma naudin. Olgugi, et pärast HIMi lahkuminekut oli mul tunne, et nüüd saan ma lõpuks teha midagi täiesti teistsugust ja murda piiridest välja, siis ajapikku olen mõistnud, milline on minu eriline panus minu loodud muusikasse.
VV: Loomulikult see kui hästi mingil projektil läheb, on seotud sellega kui palju sarnast muusikat praegu maailmas tehakse. Kas publiku jaoks on selle stiili vastuvõtmiseks soodne aeg? Mul on olnud suur rõõm näha, et publik on mind eelarvamusteta vastu võtnud ning isegi need inimesed, kes ootasid minult HIMi jätku, on andnud mulle võimaluse ja paljud neist toetavad mind ka VV projektiga.
VV: Ma kasvasin üles ajal, mil muusikas oli väga palju raha. See on nüüdseks väga palju muutunud. Minu jaoks on sellest rääkimine väga huvitav. Kuidas muusikamaailmas läbi lüüa? Kas keegi üldse teab? Leib ei ole enam plaadimüügituludest laual. See on varasemast väga erinev. Mulle tundub, et väga paljud noored on palju ettevõtlikumad, nad mõtlevad ka äriaspektidele. Palju rohkem kui ma kunagi mõelnud olen. Suures plaanis lähen ma lihtsalt vooluga kaasa.