Tehnoloogia arengu ja tarbimisharjumuste muutuse tulemusel kaob autodest järjest elemente, mis siiani olnud väga loomulikud – raadioantenn, kassetimängija, CD-mängija. Aastal 2021 võib sellesse nimekirja lisada… kõlarid!
Saksa autoosade valmistaja Continental on suutnud luua võimaluse, mis lubab tulevikus autodest kõlarid eemaldada, ilma, et mahe bass või teised sagedused kuhugi kaoks. Heli hakkab edastama auto sisemus ise, kirjutab New York Times.
Tagumine klaas muutub bassikõlariks, põrand, istmed ja esiklaas produtseerivad keskmist heli ning esiukse ja -klaasi vahelised piilarid mängivad kõrgeid.
Projekti kallal töötava Continentali arendustiimi juht Dominik Haefele rääkis, et uus tehnoloogia tekitab tunde, nagu sa istuksid heli sees: „Sa tunned seda enda ümber, efekt on sama nagu 3-D puhul.“
Haefele sõnul on nende kontseptsioon sarnane viiulile. „Keeled vibreerivad ning viiuli kere on see, mis muudab selle heli meile kuuldavaks,“ seletas ta. Auto puhul teevad kere töö ära sisemised paneelid – klaas, istmed jne. Ent võtmeelemendiks on Continentali loodud tillukesed andurid, mis magnetite abil energia mehaaniliseks muudavad.
Süsteemi nimega Ac2ated Sound näitas Continental New York Timesile juba valmiskujul Mercedese C-klassi autosse sisse ehitatuna. Esimesed selle tehnoloogiaga autod peaksid liinilt maha sõitma juba kolme aasta pärast. Firma ei ütle veel, millist marki autodega tegu on, ent Continental on väga suur partner just Saksamaa suurnimedele Audi, BMW ja Mercedes.
Uudiseid autoaudio rindelt peaks lähiajal saabuma veel. Mitu firmat tegelevad mürasummutava tehnoloogia autosse juurutamisega. Bose loodab oma kõrvaklappidest tuntuks saanud efekti kasutada süsteemis nimega ClearVoice, mis hoiaks autost tehtava telefonikõne võimalikult müravabana. Firma Faurecia loodab seevastu teha lausa sellise süsteemi, mis lubaks autojuhil teha telefonikõnet ning samal ajal võivad teised reisijad rahus muusikat edasi kuulata.