Politsei andmetel algas konflikt elukaaslaste omavahelisest tülitsemisest, mis eskaleerus sellega, et räppar ähvardas relvataolise esemega restoranis viibinud inimesi. Kuigi õnneks keegi selle käigus füüsiliselt viga ei saanud, järgnes sellele kiire õigusemõistmine. Varasemalt korduvalt vanglakaristust kandnud Elbingule määrati kiirmenetluse korras aasta ja kuue kuu pikkune tingimisi vangistus. See tähendab, et kui räppar peaks sattuma järgmise pooleteise aasta jooksul seadusega uuesti pahuksisse või rikkuma talle seatud tingimusi, siis läheb karistus täitmisele.
See vahejuhtum pälvis esmaspäeva õhtul kohe laiemat tähelepanu, kuna politsei otsis Beebilõusta ka tema produtsendi Vahur Valgmaa stuudiost. Viimane jagas nädala alguses oma Instagrami story’s kõhedust tekitavat kogemust: „Minu juures oli just KAPO haarang. Automaatides mehed ja isegi kutsu oli kaasas. Otsiti ühte räpparit, kuid ei leitud. Võttis veidi jahedaks küll, kui otsimise ajaks seina äärde lükati.“
Beebilõust on alati olnud tuntud oma kompromissitu ja terava lüürika poolest. Aga täna avaldatud lugu “Automaat” tõstatab küsimuse, et kas räppar on sel korral ületanud hea maitse piiri? Muusikute maailmas ei ole midagi uut selles, et isiklikud kriisid saavad loominguliseks kütuseks. Siiski ei saa märkamata jätta, et loo ajastus ja pealkiri mõjuvad tahtliku ninanipsuna hiljutistele sündmustele.
„Lugu kannab endas Beebilõusta tuntud otsekohesust ja ei jäta ruumi kahtlustele – kui relvadeks on sõnad, siis “Automaat” laeb need paugupealt. Kas juhus või täpne ajastus? Seda otsustab juba kuulaja,” seisab loo pressiteates. Artikli päises olev muusikavideo sisaldab kaadreid värskelt tehtud intervjuust ning need on võetud Beebilõusta peatselt ilmuvast dokumentaalfilmist.