Võiks kujutleda, et persoonist nagu on Hendrik Sal-Saller, kes on glamuurne, edukas artist ja loovinimene, on kerge teha filmi, mis oleks täis pressitud glitterit ja ojadena voolavat šampanjat ning hulluvaid naisfänne, suleboasid ja karusnahkseid kasukaid. Madis Ligema otsustas jääda truuks persoonile, keda ta kahe aasta jooksul jälgis ja kelle arhiivides sobras. Kogu ekstravagansis näeme Hendrik Sal-Sallerit inimesena, kes võtab elu sellisena nagu see on. Iga minut möödub turvalises teadmises, et muretseda maksab vaid nende asjade pärast, mida muuta saab.
Režissöör jutustas meile loo muusikust, ilma igasuguse poeetilise traagika või üleliigse romantiseerimiseta, kes lihtsalt on armastanud muusikat ja läinud vooluga kaasa - mööda seda jõge, mille ta ise valinud on. Ning kire poolt antud silmaklappide abil ujus ta läbi keerukatest aegadest oma karjääris, kus iga tuttav oli kui saatuse poolt hoolikalt valitud malenupp eluruudustikul. Ta ei püüdnud mitte kunagi olla ebatavaline, teistsugune, parem - ta oli täpselt see, mida ütles tema süda. Kahtlusteta võib uskuda, et Hendrik Sal-Saller teeks kõike seda, mida täna, ka siis kui tema nimi ei oleks meile nii tuttav kui praegu.
Meeldivalt mõjus arhiivikaadrite ja tänapäeva ilmestav kontrast. Ühest küljest saime oma silmaga ära näha tähtsündmused, kuulda toonastelt esimestelt toetajatelt, kuulda noore ja ulja muusiku kergelt arrogantset mõttevahetust, teisalt näha olevikku, mis on vaikne, tasane, kuid täis muusikat ja suurejoonelist elunälga. Himu muusika vastu. Kuid mitte loomastunud jahti, vaid hoopis kalkuleeritud, täpset eksistentsi, et minna ja lihtsalt oma osa võtta.
LOE KA: "Olen täitsa tavaline inimene!" Filmi sisse pandud Hendrik Sal-Saller on lennukast karjäärist hoolimata kahe jalaga maa peal!
Kõrvutades inimest, keda nägime arhiivikaadrites noore täiskasvanuna ning täna, sel aastal 59. eluaastat elama hakanud meest, valdas mind suur äratundmisrõõm. See kelmikas meel, kuid silmapaistev alalhoidlikkus selle noore täiskasvanu sees, on nüüd see sama nooruslik huumor, selle enesekindla mehe sees. Disainer Liisi Eesmaa kirjeldas ilmekalt filmi järgselt intervjuus Sky.ee'le: "Minu jaoks on kõige põnevam just see osa kui ausalt, kui fasaadivabalt ta suhtleb oma publikuga."
Ja see vist ongi see lugu, mida mitte keegi veel varem kuulnud pole: Hendrik Sal-Saller, oma müstikas ja privaatsuses, on fassaadivaba. Aus. Vahetu. Seda näeb nii selles, kuidas ta end kannab kui kuuleb selles, millised sõnad ja rütmid on ta oma muusikasse valinud.
Dokumentaalfilm "Hendrik Sal-Saller. See on see, mis paneb elama" on kindlasti kõnekas film, mida peaks vaatama igaüks, kellel selles TikToki ajastus pea pöörlema on hakanud, sihid silme ees hägustunud soovidest olla lihtsalt kuulus... Mitte keegi meist ei saa olla keegi teine. Edu ühes hingerahuga saab tulla vaid iseeneseks jäädes, nii nagu Hendrik Sal-Saller seda tegi.
Mine kinno või kuula ka filmi külastanud loomeinimeste mõtteid - kes on Hendrik Sal-Saller?