Siemer räägib, et kui mõni raamat müüs väga hästi, siis ilmub sellest hiljem väga palju koopiaid, kus üritatakse tabada sama stiili. “Oli see “hallid varjundid” kunagi. Pärast tulid kümned erinevad koopiad, aga mitte ükski neist ei suutnud sellist edu saavutada.”
Siemer mainib ära Lauri Räpi raamatu “Lihtsate asjade tähtsus”, mis on omas žanris olnud fenomenaalse müügieduga. “Tema raamat on näiteks üle 10 000 müünud, mis on luule valdkonnast täiesti fenomenaalne.”
Siemer nendib, et väga suureks abiks selliste müüginumbrite saavutamisel on loomulikult see, kui autoril on sotsiaalmeedias juba kindel jälgijaskond.
Raamatu edukuses mängib tähtsat rolli kujundus. “Kaanekujundus on hästi oluline. Ise oleme avastanud, et kui kaanel on inimese kuju, siis see tegelikult mõjub hästi raamatu müügile.”
Eneseabi temaatika tõusis Rahva Raamatu juhi sõnul uuesti päevakorda koroona-ajal. “Inimesed vajasid mingit psühholoogilist tuge.” Kui varem olid suurtel raamatumessidel esoteerika ja muu selline kraam pigem kusagil väiksemalt eksponeeritud, siis nüüd on need suurelt välja toodud.
Saatejuhid uurisid, et kuidas läks Rahva Raamatu lettidel Brigitte Susanne Hundi elulooraamatul, mis teatavasti sai müügil olla vaid kaks päeva. “Väga hästi. Arvan, et ta oleks tõusnud number üheks. Ta jõudis neljandale kohale selle kahe päevaga. Aga siis tuli meil kohtu määrus see tagasi võtta,” tunnistab tegevjuht.
Kuula intervjuud pikemalt allolevast heliklipist!