Mootorrattaõnnetuse üle elanud Marko kirjeldab, et laenas tol saatuslikul päeval ratast oma sugulaselt ning koos sõbraga sõideti rahulikus tempos üksteise taga. "Kitsad teed, mina tagumine. Läksin sõbra järgi ja oli selline vallatu kurv - sõitsin sealt 70ga välja," mäletab ta.
Õnnetuses näeb Marko süüd eeskätt iseendal. "Oma rumal viga - panin pidurit kurvis, siis kui tsikli peal pidurdada ei tohi. Õnneks see koht, kuhu välja lendasin oli puhtaks tehtud ja seal oli ainult võsa. Kui seal oleks kasvõi üks puu või känd olnud, siis mind võib-olla täna siin enam ei oleks," ei salga ta sündmuse tõsidust. Õnnetusest väljus ta aga õnneks siiski suhteliselt väikeste vigastustega. Jalavigastuse tõttu tuli kaks kuud valu kannatada ja longata ning saadud kaelavigastus põhjustas kuu aega äkkpeavalusid. Tänaseks õnneks möödanik.
Kui Marko läks mootorratta juhilube tegema koos sõbraga, siis Marti ajendas ammust unistust täide viima soov olla toeks oma lapsele. "Kõik sai pihta minu lapsest, kes hakkas motorolleriga sõitma. Ma tundsin, et ma ei oska teda juhendada. Tahtsin lihtsalt teada, mis on kaherattalisega sõites teistmoodi kui autoga. Võtsin kätte ja läksin koolitusele," kirjeldas ta.
"Minu lubade ajalugu on 25 aastat. Kui ma kaugel hallil ajal tegin autojuhilube, siis räägiti koolitusel sellest, kellel on eesõigus ja mis on liiklusreeglid. Täna on enamus fookusest aga liiklusohutuse tagamisel," rääkis muusik.
Marko kirjeldab, et koos sübraga lubade koolitusele minnes vesteldi terve õppimise aja sellest, kuidas liigelda ohutult ja millega peaks arvestama. "Kõik tundus üli mõistlik ja tundsin, et minust saab mõistlik sõitja. Kui aga esimest korda liitrise tsikli peale sain... tuleb mingi ürgkutse!" kirjeldas Marko.
Kui Mart ennast koolitusele kirja pani oli abikaasa väga ehmunud ja uuris: "Nii äkki!?". "Mis äkki - ma olen 20 aastat sellest rääkinud," naeris Mart.
Ohutuse poolelt mäletab Mart, et kogenumad sõbrad rõhutasid alati, et õnnetustest täielikult hoidumine on vähetõenäoline. "Küsimus ei ole selles, kas sa kukud, vaid selles, millal kukud. Kui ma seda peas hoian, siis ma lähen välja selle mõttega, et kui midagi juhtub, siis need tagajärjed oleksid võimalikult kerged," kirjeldab Mart, rõhutades kaitsevarustuse tähtsust ning kainet pead, kaalutletud meelt ning ettevaatlikku vaimu.
Kuidas on mootorrattasõit seotud bändiga Infrapuna ning nende värske looga? Mis on ühis mootoritel ja muusikal? Kuula alljärgnevast intervjuust!