Laura, sul ilmus värskelt muusikavideo loole „Psycho“ – mis ajendab sind ja Ziggyt muusikavideosse aega, energiat ja raha investeerima?
Muusikavideo on minu jaoks kui visuaalne tõlgendus laulusõnadele, energiale ja muusikale endale. See on hea viis kuidas anda laulule n-ö võimendust juurde ja muuta selle sõnum veelgi võimsamaks. Kui kirjutan laulusõnu, jookseb minu peas paralleelselt muusikavideo. Kui mul oleks finantsiliselt võimalik, siis annaksin välja kõik lood koos muusikavideoga.
Kui sina soovid oma bändile või projektile vinget 5000-eurost videot, tšekka lähemalt sky.ee/meister! Ootame osalema veel kuni 27. mai kell 15.59!
Miks on üldse muusikavideo tegemine loo juurde oluline ühe bändi jaoks – miks ei piisa ainult kuulamisplatvormidel olemasolemisest ja piltidest?
Muusikavideo on justkui lisa abivahend artistile, et luua kuulajale visuaal, mis on artisti stiil, tema attitude ja samuti on see ka hea viis tutvustamaks kogu bändi, kuna tihtipeale on rambivalguses vaid solist.
Suuremate eelarvetega muusikavideote puhul on võimalik võtta kuulaja kaasa lausa rännakule ja luua täiesti teistsugune maailm, mida lihtsalt ei ole võimalik vaid sõnadega kirjeldada. Sellist asja võib palju märgata just poppmuusikamaailmas, kus on muusikavideotel väga suured eelarved (Lady Gaga, Katy Perry, Kerli Kõiv jpt).
Kirjelda palun, millised Eesti muusikavideod on sinu jaoks need, mida ehk kadedusega vaadanud oled?
Kui üldse, siis pigem vaatan selle tundega kui lahe, et nendel artistidel on olnud võimalus oma fantaasiamaailma jagada ja teha nii vinge tiimiga selline kunstiteos.
Kindlasti on Kerli Kõiv üks nendest, kes ei tee loominguliselt mitte ühtegi allahindlust, mis peegeldub väga hästi tema videote kvaliteedis ja ka selles kui palju ta ise nendesse panustab, ehitades isegi rekvisiite oma kätega. Mulle meeldib kui artistil on nägemus, mida ta tahab edasi anda ja sõnum millesse ta ise usub ning mis annab ka teistele lootust ja jõudu elus edasi võidelda. Kindlasti on muusikavideote lati tõstnud kosmosse Tommy Cash, kelle videod on justkui eraldiseisvad kunstiteosed. Väga inspireeriv.
Kui palju maksab umbes ühe korralikuma muusikavideo tegemine ja millest see sõltub sinu kogemuse järgi?
See on asi, millele olen palju mõelnud… hea asi ei pea olema kallis. Kui sul on äge idee, mis on lihtsasti teostatav, võib see olla kordades meeldejäävam kui suure eelarvega muusikavideo, mis sarnaneb paljude teiste muusikavideotega. Kõige tähtsam on hea laul, hea idee ja hea meeskond, kes sinu ideesse usub.
Kui rääkida eelarvest, siis eks see olenebki suuresti sellest, mis on idee ja kui suur on sinu võttemeeskond ja mitmes erikohas sa soovid seda filmida. Täpselt nagu teistel tööturgudel on ka meelelahutuses, et kui soovid kogenud ja professionaalset meeskonda, siis on ka eelarve vastav.
Õnneks on artistide toetuseks loodud erinevaid platvorme, kus fännidel on võimalik toetada video tegemist nagu näiteks Hooandja. Samuti on alati olemas võimalus kasutada ka brändidega koostööd ja product placement taktikat, mis on kasulik mõlemale osapoolele.
Kas oled pidanud ka raha tõttu millestki loobuma videos või kuidagi muud moodi lahendama asju, mida oleks tahtnud teha?
Kindlasti on eelarve väga suur pidurduspunkt paljudele suurtele ideedele…eriti kui soovid erinevates lokatsioonides filmida, sest asukohta ei muuda ainult sina ja operaator vaid kogu võttemeeskond ning suure ja professionaalse meeskonnaga muusikavideo filmimine on kulukas.
Juhul kui olen pidanud mingitest ideedest loobuma eelarve tõttu, olen võtnud seda kui motivatsioonipaketti, et rohkem pingutada ja öelnud iseendale, et hetkel ma seda lubada ei saa, aga ühel päeval…