MASINAWÄRKUSA-s vesinikauto rooli keerav Renee Meriste: täis paagiga sõidab 600 kilomeetrit!
“Masinawärk” tõmbas traati USA-s elavale muusikamänedžerile Renee Meristele, kes keerab juba pea aasta vesinikauto rooli.
“Masinawärk” tõmbas traati USA-s elavale muusikamänedžerile Renee Meristele, kes keerab juba pea aasta vesinikauto rooli.
Renee Meriste on vesinikautoga sõitnud viimase aasta jooksul 16 000 kilomeetrit. Mehel oli mullu tarvis uut autot, ta proovis ära enamik turul saada olevaid elektriautosid, kuid otsustas lõpuks vesiniku kasuks. Kuna mehe lapsed on skaudid, kes käivad mägedes telkimas, siis ei sobinud talle elektriauto. Californias ringi sõites võib temperatuur väga palju kõikuda, see omakorda mõjutab auto akut.
Turul on olemas kaks vesinikautot – Hyundai NEXO ja Toyota Mirai, Meriste otsustas NEXO kasuks, kuna see on sõiduomadustelt parem ja ruumikam auto.
“Vesinikauto on väga lihtne, kui temperatuur muutub, siis sellest ta tühjaks ei lähe. Täis paagiga sõidab 600 kilomeetrit,” ütles Meriste. Samuti toetab USA vesinikauto soetamist, Merise sai tänu riigile 35 000 dollarit allahindlust, ise tuli maksta 32 000 dollarit.
Meriste tõdeb, et vesinikauto tankimine on keeruline, kuna tanklaid väga palju ei ole. Californias on tanklad olemas, kuid teistes osariikides need puuduvad. “Infrastruktuur on lapsekingades. LA-s on vesinikujaam iga 15 kilomeetri tagant.”
“Algul tundub jube, et kuidas ma jõuan sinna jaama, tegelikult on nii, et ainus sõiduharjumus, mida muutsin, on see, et kui autol on jäänud 200 sõita, siis ma tangin ära,” sõnab mees.
Kütust müüakse kilodes, NEXO paaki läheb 5,8 kilo vesinikku. Tankimine võtab umbes 3-5 minutit ja paagitäis maksab 170 dollarit.
Vesinikuga on USA-s kallim sõita kui bensiiniga. Odavamas osariigis on bensiin umbes 50 senti liiter, Californias on bensiin umbes 1,7 eurot liiter. Vesinikautoga sõita on keskeltläbi kaks korda kallim liikuda kui bensiiniga sõitva masinaga.
Meriste sõnul on autol head sõiduomadused, eriti kiidab ta mugavat hooldust. “Kord aastas vaja käia hoolduses ja umbes tund aega.”
Praegu jäävad vesinikautod alla elektriautodele ja sisepõlemismootoriga autodele, kuna nende turundus on kõvasti parem. Kuid Meriste sõnul on vesinikautodel pikas perspektiivis tulevikku, kuid kõigepealt tuleb ära lahendada tanklate probleem.
Kuula lähemalt allpool!
E-R 6-10
Ornitoloog
N 16-18 MasinaWärk
Moto- ja kidrameez