Lisaks selle, et Karelson niivõrd vürtsika saate meie ekraanidele tõi, vastutab tema täna ka pühapäevaõhtuste suurshowde eest nagu „Su nägu kõlab tuttavalt“ kui „Ma näen su häält“.
Kuidas aga pannakse üldse kokku see kamp, keda näiteks sel aastal näosaates näha saame? „Me paneme kanaliga kokku unelmate nimekirja ja siis hakkame läbi helistama. Aga me siis ka paneme enne proovile neid, sest see on parodeerimise saade.“ Karelson paljastab sellegi, et kui artisti, keda keegi kehastab, otsustab maagiline punane nupp, mis peatab loosiratta, siis selle, millist lugu parodeerija esitab, saab ta ise valida.
Andi tänas Karelsoni uute inimeste meieni toomise eest, mispeale oli mehe hääles kosta üllatust ja tänu: "Nii tore, et sa nii ütled. Põhiline süüdistus on muidu ikka see, et kogu aeg samad inimesed. Muidugi vajame inimesi juurde ja suured saated on need kohad, kus uusi inimesi publikule tutvustada,“ ütleb Karelson, kelle sõnul on alati ka ärevus õhus, kui vaatajanumbrid mõne saate kohta tulevad, sest see, mis tegijatele endale võib hea tunduda, ei pruugi sugugi oodatud vastukaja saada ja ka vastupidi.
Miks aga nii, et uusi formaate pole Eestisse viimasel ajal palju tulnud? "Eesti televaataja võib olla päris õnnelik, sest enamus suuri formaate on siia jõudnud!" Karelson tõdeb ka, et kuigi igal aastal tutvustatakse neid tuhandeid Cannesis, siis tõeliseks rahvusvaheliseks hitiks saavad neist üksikud - iga viie aasta peale üks umbes. Karelson ütleb, et viimase paari aasta jooksul on paar sellist sündinud, mida Eestisse tuua tahaks ka ning annab vihje, et üht uudist võib oodata olla juba õige pea: "Ma veel lähemalt rääkida ei saa. Aga nädalaid võib hakata lugema küll.“
Karelson tõdeb ka, et iga asi jõuab Eesti eetrisse siis, kui aeg on küps ja asjaolud klapivad: „Masterchef" näiteks pole maailmas uus, kuigi meil alles 3. hooaeg alustas. Selle saate tähelend jäi 2010 kanti, aga meil linastus alles 2022. aastal,“ toob ta näite. Masterchefis on rahaline auhind küll, aga tegelikult on tiitel see, mis paneb võistlema,“ ütleb Karelson, kes ootas meisterkoka Eestisse toomist kaua. „Telekanalid ütlesid, et meie vaatajad ei ole valmis ja eks neil oli vist õigus. Elukvaliteet on 10-15 aasta jooksul paranenud ja nüüd oleme valmis peene toidu saateks alles.“
Eestis pole tele-eelarved ka samas tempos kasvanud, nagu muu elu, selgitab Karelson ka, miks meil siin ei ole auhinnafondid nii suured, kui mujal. Küll aga ei välista Karelson, et ühel hetkel võiks miljonimängki Eestisse naasta, sest välismaal on see edukas formaat tänaseni.
Staaridest sel korral kubisev „Masterchef“ tõi ka omamoodi uue kogemuse tegijatele Karelsoni sõnul: „Eks kuulsused eeldavad teistsugused käsitlemist, kui tavainimesed, aga ega me siidikindaid kätte ei pannud, nagu ka avasaates näha juba sai. Need olid ikka tõelised väljakutsed ja ehmatavad, andsid head reaktsioonid. Produtsendina jäin väga rahule. Aina hullemaks ka läheb! Aga meile tootjana oli erinev see, et kui tavainimestega saates me ei muretsenud, et huvitav, kas nad ikka järgmine hommik tulevad, siis laupäeval Inspiras linastunud „Kuulsused köögis“ hooajas oli paar-kolm korda ikka selline hirm, et kas nad ikka järgmine hommik tulevad ka võttele ja grimmitooli. Vahel on emotsioon tugevam kui leping!“ vihjab Karelson.
Kogenud teletegijana on Karelson saanud karjääri jooksul nii kiitust kui kriitikat. Aga kelle kriitika läheb talle endale enim korda? „Mida lähemad inimesed, seda enam läheb korda. Jälgime muidugi ka reitinguid, aga ka seda, mida räägitakse kommentaariumis ja sotsiaalmeedias. Saame tagasisidet väga kiiresti Facebookist ja sotsiaalmeediast,“ nendib mees, et tänapäeval kaua rahva arvamust ootama küüsi närides ei pea.
Milline saade produktsioonifirma Ruut tootmisest su lemmik hetkel on? Kas „Ma näen su häält“, „Su nägu kõlab tuttavalt“ või „Masterchef Eesti: Kuulsused köögis“? Anna teada ja jaga konstruktiivset kriitikat artikli kommentaarides!
Kuula pikemalt: