Solaride sündis 2020. aastal kahe Tartu Ülikooli tudengi initsiatiivist ehitada valmis Baltikumi esimene päikeseauto. Hullumeelsest ideest on tänaseks välja kasvanud interdistsiplinaarne haridus- ja koostööprojekt, mille põhifookuseks on tulevikutalentide arendamine ning tehnoloogiahariduse populariseerimine.
“Kõige suurem eesmärk sellel asjal on tegelikult populariseerida Eestis inseneeriat ja arendada tulevikutalente, kes siin viie-kümne-kahekümne aasta pärast kogu seda maailma ehitaks ja arendaks - selline lõbus programm tudengitele,” rääkis Ress.
Projekti raames on valmis ehitatud juba kaks Solaride päikeseautot, kolmas saab valmis sellel kevadel. Noored kavatsevad masinaga tänavu minna Austraaliasse, kus toimuvad päikeseautode maailmameistrivõistlused. “See on 3000 kilomeetri pikkune kestvussõit, kus me sõidame Austraalia põhjarannikult lõunarannikule läbi siis kogu Austraalia keskpiirkonna ja kõrbe,” kirjeldab Ress iga kahe aasta tagant toimuvat võistlust, kus meie meeskond 2023. aastal esimest korda osales. Toona saavutasid nad muide cruiser-klassis kolmanda koha. “Me lähme see aasta esimest kohta jahtima,” lubab Ress.
Päikeseauto on tegelikult sarnane tavalisele elektriautole, kuid tal on olemas ka päikesepaneelid, mis annavad sõiduulatust juurde. Sellega saab sõita ka pilvise ilmaga, kuid Austraalia päikese käes on sõiduulatus loomulikult palju parem. Võistlusel pole kõige olulisem auto efektiivsus, tähtis on eelkõige töökindlus. “3000 kilomeetrit on väga karm, eriti sellisele tudengite ehitatud autole. Ligi pooled autod, mis seal alustavad, ei lõpetagi üldse. Kui sa tahad üldse saada mingit head kohta sellel võistlusel, siis on väga oluline, et auto oleks töökindel,” rääkis Ress.
“Mis teeb selle võistluse eriti raskeks, on asjaolu, et poole võistluse pealt ei saa lihtsalt kuskile poodi minna, et osta vajaminevat polti või muud detaili. Kõik, mida võistluse jooksul võib vaja minna, peab olema juba algusest peale kaasas, sest tegelikult seal kõrbes mitte midagi ei ole. Aeg-ajalt võib kohata mõnda tanklat või toidupoodi, kuid sealt kaasa võtta midagi vajalikku on võimatu,” sõnas peainsener ja lisas, et seetõttu võib väiksemgi rike osutuda saatuslikuks.
Selleks, et tulevikutegijad saaksid Austraaliasse sõita, vajavad nad veidi heade inimeste abi. Hooandjas käib praegu kampaania, mille raames loodetakse koguda 40 000 eurot, mille abil umbes 25 inimesest koosnev tiim maailma kuklapoolele lennutada.
Oma panuse saad anda siin!
Kuula kõigest lähemalt allolevast heliklipist!