Kaupo Karelson on produtsendina töötanud ligemale 30 aastat ning on selle aja jooksul korda saatnud suuri tegusid telemaastikul. Siiski leiab mees, et kõige võtmeks on hästi kokku klappiv tiim, mis koosneb andekatest inimestest. "Ma ei tea, millega ma selle õnne olen ära teeninud, et mul on nii lahe tiim! Inimesed on väga tublid ja andekad, kes meiega koostööd teevad. Ma olen õnnega koos!" rõõmustab ta.
Tänaseks Eesti edukaimate produtsentide sekka kuuluv Kaupo sattus aga teleproduktsioonitööle täiesti juhuslikult. Kui siin ei kahtlusta saatuse sõrme sekkumist, peab uskuma kokkusattumustesse. "Õppisin Tartu Ülikoolis füüsikat ja töötasin ülikooli kõrvalt ühes lotofirmas. Fortuuna Loto tegi väga edukat kiirloteriid. Neil läks nii hästi, et nad tahtsid oma telesaate teha. Läksid TV3 jutule. Sel hetkel oli programmidirektor Toomas Lepp, kes ütles: kui tahate saadet, siis tehke!" kirjeldab Kaupo.
Sel hetkel TV3-l endal veel tootmisosakonda polnud ja nõnda jäi tootmise eest vastutamine saadet soovinud lotofirmale. Otsustati sisse osta teleformaat "Kuum hind" ("The Price Is Right" -toim.). Saatejuhuks oli Emil Rutiku. "Siis tuligi mul füüsikatudengina, lotofirma töötajana hakata tootma telesaadet. Ja toodan siiani," sõnab ta.
Iga suure teleformaadiga kaasneb aga palju pisidetaile ja tingimusi, mis tuleb laitmatult täita. Nii ka MasterChef-i puhul, kus võtetel on kaasas ka formaadi konsultandid. "Alguses olid nad väga karmid ja kontrollid, aga pärast esimest võttepäeva said nad aru, et kõik on hästi. Pean ütlema, et nii nagu me enne rääksime - tiim on kõige tähtsam," tunnustab produtsent taaskord oma meeskonda.
"Siin on supertiim kokku saanud: teleprodutsent Triin Luhats, super toimetaja Kaidi Klein ja super režissöör Villem Tarvas. Loomulikult ka kõik taustajõud! Ekraanil Orm, Mihkel, Õie. Stuudiokujundus Vahur Daum, juhtoperaator Raul Priks pani imelise valgsue sinna!" loetleb ta uhkel toonil.
"Tõesti, kartsin seda. Me kõik kartsime seda toota, sest seal on palju tehnilisi asju, mida mujal telesaates ei ole," selgitab ta, tuues täpsustuseks ainuüksi selle nüansi, et stuudios on 12 töötavat kraanikaussi.
Kaupo sõnutsi ei ole MasterChef aga sugugi uus formaat. Selle tipphetk oli juba 10-12 aastat tagasi, kuid tollal ei oldud veendunud selle sobivuses Eesti vaatajaga. "Siis ei olnud suurtel telekanalitel julgust seda teha, sest ei teatud veel, kas Eesti elatustase on piisav, kui me hakkame seal austreid avama ja midagi peent valmistama. Aga Telial oli see julgus formaat ekraanile tuua ja see tõesti õigustas ennast," tunnustas Kaupo.
Lisaks suurepärasele formaadile ja selle loonud tiimile on oluline roll ka saate peakangelastel ehk osalistel. "Nad ei ole mitte ainult head kokad, vaid ka väga värvikad ja erinevad tegelased. Selle koha pealt on hea tunne öelda, et kui teine hooaeg on tulemas, siis selles osas on ka osalejad teistsugused. Kindlasti ei tasu otsida teist Janat või Markot. Aga ka sel hooajal on väga värvikad, väga kirglikud ja väga head kokad!"
MasterChef jõuab Inspira vahendusel vaatajateni juba sel laupäeval, 7. oktoobril. Lõpetuseks lahendab Kaupo müsteeriumi, mis paljude mõtteid vaevanud: miks on kokasaated nii populaarsed? "On palju laulusaateid ja on palju kokasaateid. Need on asjad, mida tehakse kirega. Kui kirg on mängus ja selle tegelasteks on huvitavad ja erinevad karakterid, siis ongi põnev!" võtab ta lühidalt kokku.
Kuula täispikka intervjuud teleprodutsent Kaupo Karelsoniga: