"Eesti otsib superstaari" saatesse on alles jäänud neli finalisti - Märten, Alika, Wanda-Helene ja Maribel. Kuigi plaadilepingu Universal Musicuga saab vaid üks, avanes kõigil neljal finalistil sel nädalal unikaalne võimalus külastada plaadifirma Soome haru ning teha esimene professionaalne samm muusikukarjääri suunas. Sky.ee uuris Universal Music Estonia turundusjuhilt Leen Kadakalt, millega superstaarisaate osalised Soomes täpsemalt tegelesid.
"Päev Soomes oli tihe ja põhifookus võidusingli sisse laulmisel. Enamikule oli töö professionaalses stuudios esmakordne kogemus, mistõttu oli neil kindlasti väga huvitav päev. Üllatusena astus meie juurest läbi ka kohalik räpistaar Mikael Gabriel," kirjeldab Leen noorte päeva. Soome räpistaar ei tulnud kohale aga niisama, vaid oli abiks ka hea nõuga: "Hoolimata sellest, kes võidab, on kõige olulisem jääda iseendaks ja võtta aega, et leida oma suund," soovitas Mikael Gabriel superstaariks pürgijatele.
Eesti ja Soome vahet hakkab käima ka tulevane superstaar: "Meil on põhjanaabritega tihe koostöö ja tihti on seal rohkem võimalusi salvestada erinevate produtsentidega, kuna Eesti tipptegijad on sageli hõivatud. Ka soundiliselt lisab see kohalikule muusikamaastikule värskust ning annab artistidele kogemusi juurde," selgitab Leen.
Kuigi oma singli saab välja anda vaid võitja, siis laulsid võiduloo sisse kõik neli finalisti ning sellel on lihtne põhjus - professionaalse singli välja andmine nõuab palju eeltööd ja planeerimist: "Pärast saate lõppemist tahaksid ju kõik kohe võitja laulu kuulata. Laulud ei satu aga voogedastusplatformidele üleöö ja ühe nupuvajutusega," selgitab Kadakas. Kuigi juba sel nädalavahetusel selgub, kelle singlidemo jääb lõpetamata, ei jookse Leenu arvates selline kogemus tulevastel muusikutel mööda külgi maha: "Loodetavasti jääb kolmanda ja neljanda koha saavutanutele sellest singli tegemisest tore mälestus, õppetund ja kogemus."
Hoolimata sellest, et kõik neli finalisti laulavad sisse ühe ja sama loo, ütleb Leen, et kuna iga artist on omamoodi ning lisab loole midagi isikupärast, on lõpptulemusena tegemist siiski nelja täiesti erineva looga: "Produktsioon tehakse finalistide tämbreid ja helistikku arvesse võttes. Kaks viimast finalisti esitavad oma lugu ka superfinaalis Saku Suurhalli laval ning see saab kindlasti olema hääletusel oluliseks kaalukausiks."
Selleaastase võidusingli autoriks on Kim Wennerström, kes on teinud ka eelmiste aastate võitjate, Uudo ja Jüri, singlid. Lisaks on Wennerströmi näol tegemist Elina Borni ja Jüri Poostmanni hiti „Jagatud saladus“ autoriga. "Kim on meie pikaaegne koostööpartner ja tõeline hitimeister. Tema teeb ka loo produktsiooni ja lindistas sisse kõigi nelja versioonid Grind Studios. Eestikeelsed sõnad tegi loole Jana Hallas," räägib Leen.
Nagu ka eelnevatel aastatel, saab superstaarisaate võitja ühe auhinnana lepingu Universal Musicuga, mis tähendab tihedat koostööd plaadifirmaga. Olenemata sellest, et Universal Musicul on superstaaridega aastate jagu kogemusi, ei oska Kadakas täna öelda, kes võiks sel aastal "Eesti otsib superstaari" finaali võita: "Ajalugu on näidanud, et enne ei ole mõtet panuseid teha, kui rahvas on oma sõna öelnud ja superstaar valitud. Samas on meil veel mitmeid toredaid tegemisi plaanis, mis aitavad staarihakatisi meie jaoks artistidena avada ja oma potentsiaali näidata."
Leenu sõnul ei võida alati tehniliselt parim laulja, ning ei peagi: "Oluline on just see, kuidas artist rahvale mõjub, oskus ennast kuulama panna ja sõnumit edastada. Alati räägitakse ka sellest müstiliselt x-faktorist ja ka see on tõsi." Lisaks tasuks superstaariks pürgijatel meeles pidada, et olulisel kohal on ka artisti töövõime: "Kõigile meeldivad artistid, kes on professionaalsed, tunnevad kella ja kellega on meeldiv asju ajada," sõnab Kadakas.
Kuigi Eestis on ka neid artiste, kes annavad oma lood välja iseseisvalt, siis annab leping plaadifirmaga muusikule olulise eelise rohkem saavutada, sest koostööd saab teha oma ala professionaalidega ning plaadifirma on abiks iga sammuga, mis loo välja andmise juurde kuuluvad: "Universalis töötavad oma valdkonna spetsialistid, kes on abiks nii loo produktsiooniga, aga ka promo, turunduse, sotsiaalmeedia ja muu sellisega. Üksinda seda kõike hallata on kindlasti palju. Lisaks saame kontaktide, koostööde ja planeerimisega olla suureks abiks artistile." Samuti lisab Leen, et uue muusika välja andmine on üsna kulukas: "Meie aitame artistil ka selles osas riske maandada."
“Eesti otsib superstaari” 8. hooaja finalistid / Foto: Universal Music